Jedz zielone śniadania

2016-06-16 05:51:03 (ost. akt: 2016-06-16 11:38:16)

Nie jesz śniadań? To duży błąd. Jeśli pracujesz nad zrzuceniem zbędnych kilogramów, tym bardziej powinieneś zaczynać każdy dzień od śniadania.

Jedz zielone śniadania

Autor zdjęcia: Philips

Warto jeść śniadania. Nie musi to być jajecznica, ale np. zielony, zdrowy koktajl.
Witaminy i minerały, w które niezwykle bogate są warzywa i owoce, są podstawą utrzymania naszego organizmu w dobrej kondycji. Dlatego tak ważne jest, by spożywać dziennie pięć porcji tych produktów. Można też od nich zacząć swój dzień i przygotować w blenderze zdrowy i pożywny koktajl z dodatkami, który będzie świetną alternatywą dla nudnej kanapki czy jajecznicy.

- Podstawą koktajlu są owoce i szpinak, ale niezbędne w śniadaniu jest też białko, które buduje hormony, enzymy, mięśnie i odpowiada za tempo metabolizmu — wyjaśnia Agata Ziemnicka-Łask, dietetyk. — Zatem konieczne jest dodanie produktu bogatego w ten składnik. Warto wybrać migdały, amarantus, spirulinę, nabiał: np. jogurt czy kefir lub mleko roślinne: sojowe, owsiane albo migdałowe. Dobrze też wzbogacić koktajl śniadaniowy produktami zbożowymi, np. kaszą jaglaną, płatkami owsianymi, aby zwiększyć ilość witamin z grupy B oraz cukru złożonego odżywiającego bezpośrednio mózg — dodaje nasz ekspert.

Do ideału brakuje jeszcze dobrego tłuszczu, który sam w sobie naoliwi układ nerwowy i da zdecydowanie lepszy start dnia, ale też pozwoli witaminom rozpuszczalnym w tłuszczach wchłonąć się do naszego organizmu (wit. A, D, E, K). Nasze zielone śniadanie może się składać z: kiwi, gruszki, banana, liści szpinaku, mleka migdałowego, płatków owsianych, siemienia lnianego, miodu. Owoce obieramy ze skórki i kroimy. Szpinak myjemy. Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Teraz wystarczy wypić nasze śniadanie i w dobrym, „lekkim” nastroju wyruszyć do codziennych zadań.
Oprac.kr

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB