5 zdrowszych zamienników cukru

2016-10-04 08:00:00 (ost. akt: 2016-10-03 15:12:21)
5 zdrowszych zamienników cukru

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: pixabay.com

Uwielbiasz słodki smak i nie chcesz z niego rezygnować, ale jednocześnie chciałbyś odżywiać się zdrowo? Na szczęście są sposoby na to, żeby to pogodzić. Wystarczy zamienić szkodliwy biały cukier na któryś z proponowanych przez nas poniżej zdrowszy zamiennik.

Biały cukier dostarcza nam jedynie pustych kalorii, które dodają energii na krótko, za to wyrządza dużo szkód: zakwasza organizm, uzależnia, prowadząc do otyłości, podrażnia śluzówkę żołądka, jest przyczyną próchnicy zębów.

Według zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia WHO powinniśmy spożywać nie więcej niż 5 łyżeczek cukru dziennie – to mniej, niż znajduje się w puszce coca-coli. Warto przestrzegać tej normy, a najlepiej po prostu zrezygnować z cukru zupełnie. Nie jest to takie proste, zwłaszcza że cukier przyjmujemy nie tylko w tej „widocznej” formie, sypiąc go do kawy czy ciasta. Znajdziemy go też w wielu gotowych produktach spożywczych, m.in. w słodkich napojach, dżemach, płatkach śniadaniowych, ketchupie czy daniach i sosach instant.



jm

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB