Witamina słońca na przesilenie wiosenne

2017-03-14 11:39:36 (ost. akt: 2017-03-14 12:25:59)
Witamina słońca na przesilenie wiosenne

Zdjęcie jest tylko ilustrajcą do tekstu

Autor zdjęcia: pixabay.com

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Czas ten kojarzy się nie tylko z pąkami na drzewach i coraz wyższymi temperaturami, ale także z przesileniem wiosennym. Na osłabienie organizmu zazwyczaj stosujemy witaminę C. Radość do życia przyniesie również witamina D, nazywana witaminą życia.

Prawidłowy poziom witaminy D w organizmie zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu kostnego. Dodatkowo wspomaga układ immunologiczny, chroniąc przed infekcjami bakteryjnymi i wirusowymi.

Badania lekarzy nad witaminą słońca dowiodły, że jej prawidłowy poziom we krwi sprawia, że rzadziej chorujemy na choroby układu oddechowego, wliczając astmę i przewlekłą obturacyjną chorobę płuc. O prawidłowy poziom witaminy powinny dbać także osoby starsze oraz z chorobami układu sercowo-naczyniowego.

Witamina D nie tylko wspomaga nasz układ odpornościowy, ale również poprawia samopoczucie. Jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Zwykle witaminę życia kojarzymy z promieniami słonecznymi. Słusznie, bo w nich jest jej najwięcej.

Przyjemnie jest ją przyjmować wraz z kąpielami słonecznymi, ale siedzący tryb życia i godziny spędzone przed komputerem skutecznie nam to utrudniają. W związku z tym nie wystawiamy naszego ciała na słońce na tyle, aby mógł się wytworzyć odpowiedni poziom witaminy D3. Dodatkową barierę wytwarzają kosmetyki z filtrem UV stosowane na skórę.

Pośród tylu trudności pierwszym krokiem jest zmiana diety. Bogatymi źródłami witaminy D są m.in. łosoś, węgorz, ser żółty, mleko czy jaja kurze. Jednak, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią dawkę witaminy, musielibyśmy zjeść około pół kilogramów łososia na dobę, 50 kurzych jaj, kilka kilogramów sera żółtego lub wypić 80 litrów mleka.

Według lekarzy, w Polsce około 90 proc. społeczeństwa ma za niski poziom witaminy D w organizmie. W związku z tym bardzo często decydujemy się na przyjmowanie jej w tabletkach. Pamiętajmy jednak, że przed rozpoczęciem suplementacji warto zbadać poziom witaminy we krwi i przyjmować ją zgodnie z zaleceniami lekarza.

mos

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. raczek #2203002 | 94.254.*.* 16 mar 2017 14:57

    Z witaminą D trzeba ostrożnie, bo my mamy tendencję to przesadzania z suplementami. Ja na przesilenie wiosenne to lubię też moje sposoby, typu dobry film, książka, zumba i kubek mix fix cao :)

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. Kinga Sieńska #2202530 15 mar 2017 14:49

    Ja zawsze stosuje na okres zimowo-jesienny kiedy pogoda nas nie rozpieszcza i brakuje nam słonka, obecnie stosuje vita d express jakoś najbardziej mi pasują może dlatego ,że są pod język i nie trzeba ich łykać.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz